OSVĚDČENÉ TECHNOLOGIE

S využitím osvědčených technologií a detailní výstupní kontrolou zaručíme nejvyšší kvalitu. Každé kolo, které opustí naše výrobní linky, díky tomu funguje jako perfektně sestrojená a vyladěná mašina.

lakovani
lakovani

Lakování

Kvalitní lakování rámů kol je důležitou součástí naší výroby. Veškeré lakovací procesy vykonávají naši zaměstnanci v naší vlastní lakovně. Devět specializovaných zaměstnanců zvládne za jednu směnu nalakovat až 900 jízdních komponentů. Lak poté veškeré díly chrání a zároveň uceluje finální vizuální podobu jízdního kola.

V MasteBike lakujeme veškeré hliníkové a železné komponenty jízdních kol. Mezi tyto díly patří například rámy, vidlice, blatníky, ráfky, řídítka, nosiče, vzpěry, kryty řetězů či košíky. Komponenty lakujeme dvěma způsoby. Dvouvrstvým lakováním, které spočívá v tom, že je na komponent nejprve nanesena prášková barva dle RAL či Pantone vzorníků. Druhou nanesenou vrstvou je práškový lak s matným nebo lesklým efektem.

Druhým způsobem je lakování třívrstvé. Třívrstvé lakování se od dvouvrstvého liší tím, že mezi dvěma vrstvami je jedna navíc. Tou je vodou ředitelná barva dle YS vzorníku, kterou pro přesnou aplikaci nanášíme robotem značky Stäubli. První vrstvou je polyesterový prášek. Tyto prášky odebíráme od předních výrobců Tiger, Axala či Pulvert. Druhá a třetí vrstva laku může být polyesterová nebo polyuretanová, to záleží na požadavcích klienta. Dodavateli těchto vrstev jsou společnosti Rembrandtin, Hodij a Tiger.

Nedílnou součástí procesu lakování je i polep pod matný i lesklý lak. Design nálepek si klienti volí dle své libosti. Každou vrstvu po nanesení dvakrát až třikrát kontrolujeme pro nejlepší možný celkový výsledek.

foto
foto

Vyplétárna

Vyplétání je extrémně důležitou částí výroby. Tento klíčový proces se odráží na celkové kvalitě kola a u nás v MasterBike dbáme na to, aby naši kvalifikovaní zaměstnanci tento proces vždy pečlivě sledovali a kola tak splňovala veškeré požadavky.

Vyplétáme jednoplášťové i dvouplášťové ráfky všech profilů i počtu špic či typů pletení. Kvalifikovaní zaměstnanci, kterých máme v oddělení vyplétání 7, zvládnou za jednu směnu vyplést na 400 kol. Proces vyplétání se skládá ze 3 částí – samotné vyplétání, centrování a obouvání. Vyplétání kol v MasterBike realizujeme zejména na holandských strojích společnosti Holland mechanics. Na automatech Intelligent Single Lacer vyplétáme kola o velikostech 16" -28", centrování stejně velkých kol provádíme na plně automatických SG robotech. Obouvání pak zajišťují TMC automaty.

technologie
technologie

Montáž

Správná a spolehlivá montáž veškerých komponentů je klíčová. Dodržujeme přesné technologické montážní postupy a kola následně prochází přísnou výstupní kontrolou.

Na montážní lince typu „Air line“ smontuje našich 25 montážních pracovníků za jednu směnu až 300, na výrobu jednodušších, dětských kol a až 180 náročnějších sportovních kol v libovolné výbavě. V průběhu dne dokážeme bez potíží přejít z montáže jednoho typu kola k dalšímu. Na celý proces dohlíží spolu s naší mistrovskou dílnou i produktový specialista, který zaručuje maximální kvalitu výsledného produktu. K montáži používají naši pracovníci výhradně vzduchové nářadí s nastavitelným momentem utahování. Nastavitelný utahovací moment je při montáži velmi důležitý – zajišťuje, že veškeré díly vydrží zatížení, jemuž jsou při jízdě vystaveny.